Min fødselsdag

Tirsdag i sidste uge havde jeg fødselsdag! Jeg havde kun en forelæsning den dag, så jeg valgte at droppe skolen og tilbringe den sammen med mor og far i Toronto. Far hentede mig tidligt om morgen og kørte mig hen til deres bed and breakfast, hvor jeg fik gaver og lækker morgenmad. Det var utrolig rart at se et rigtigt hjem, for alle student houses er lidt sparsomt indrettet og ikke altid lige rene.

Det er nok en af de bedste fødselsdage jeg har haft. Den var så anderledes end hvad jeg er vant til. Dog var det rigtig dejligt at mor og far var der! Alle, der betyder noget for mig, skrev og ønskede tillykke. Det eneste der manglede for at gøre dagen perfekt var fødselsdagssang! I løbet af hele dagen, tænkte jeg om jeg mon ville få kage og fødselsdagssang. Da jeg så kom hjem om aftenen viste det sig at pigerne i huset havde købt kage og et fødseldagskort til mig. De sang for mig, jeg pustede lys ud og læste et kortet. I et forsøg på at skrive “tillykke med fødselsdagen” havde de brugt google translate, som oversatte “happy birthday” til “fødselsdagen”. Det grinte jeg lidt af, men var utrolig overrasket og glad for deres indsats!

IMG_7061

Efter morgenmaden, som inkluderende bagels med cream cheese, banana chocolate chip muffins, chai latte og juice, kørte vi til Toronto. Vi var oppe i CN tower og så byen fra oven.

IMG_7077 IMG_7084 IMG_7098 IMG_7116Egentlig synes jeg det var lidt skuffende i forhold til hvor dyrt det var.

På det sidste billede sidder vi på et glasgulv med udsigt ned til jorden i en højde af 342 m. Desværre kunne vi ikke få et billede, hvor man rent faktisk kan se jorden. Fra 1976 til 2010 var det verdens højeste bygning med en højde på 553,33 m.

Lidt senere fandt vi en lille deli, som var virkelig autentisk med canadiere derinde. Vi fik allesammen græsk svine-souvlaki med græsk salat, hvilket smagte godt!

IMG_7129 IMG_7135Da vi var færdige, gik vi videre til Chinatown, hvor vi senere på ugen blev vi nødt til at komme tilbage, fordi mor skulle have pecannødder med hjem og de var simpelt hen så billige der.

IMG_7150 IMG_7172

Det bedste ved Toronto den dag var Kensington Market. Det mindede meget om Camden Town i London. Det er et sted, hvor der er plads til alle! Der var utrolig meget liv. Vi var inde et sted og drikke kaffe, hvor kvinden bag baren fortalte, at hendes café lå på det bedste hjørne, der skete altid noget og hun ikke havde tal på hvor mange gange hun havde ringet til politiet.

IMG_7200IMG_7185 IMG_7190 IMG_7196

One comment

  1. Det var en skøn dag i strålende sol. Vi fik også kørt i sporvogn! Det var en første gang for dig, men ikke for far og mig 😉

Skriv et svar

