Jeg forlænger – vi ses til maj!

Mange af jer ved at jeg har været i gang med at forlænge fra et semester til to semestre, men når man skal studere i Canada længere end 6 måneder, skal man have en study permit. Jeg har endelig modtaget min study permit, så nu er der ingen vej tilbage.

En af grundene til at jeg ville forlænge, var at jeg ikke syntes at jeg kunne nå at opleve nok på fire måneder. Den holdning har jeg ikke længere – jeg har haft mange gode oplevelser! Niagara Falls set fra den canadiske side, kanotur i Algonquin, set masser af vandfald i Hamilton, udforsket Toronto, været i New York og Montreal, en masse andet og så har jeg mødt nogle fantastiske mennesker.
En anden årsag til at forlænge var kurserne. Et af de kurser jeg allerhelst ville have var et cancerkursus, men det viste sig at ligge i term 2, så det har jeg mulighed for at tage nu. Derudover tager jeg to kurser Advanced Immunology og Viral Pathogenesis, som bygger videre på henholdsvis Introductory Immunology (om immunsystemet) og Introductory virology (om virus). Det kursus, som jeg synes allerbedst om er helt klart det om virologi, så derfor glæder jeg mig rigtig meget til at begynde på det næste semester og det passer jo utrolig godt med immunologi, da vira invaderer vores celler og har forskellige mekanismer til at undgå vores immunsystem og i visse tilfælde kan en virus forårsage cancer fx HPV, så i det hele taget passer de kurser rigtig godt sammen. Jeg bør tage et mere kursus, men det har jeg ikke bestemt mig for endnu og så skal jeg skrive bachelor, når jeg kommer hjem.

Jeg ved godt at jeg burde have lagt nogle billeder af mit værelse op for længst. Så det gør jeg nu, eftersom jeg skal tilbringe fire måneder ekstra herovre. Jeg kommer ikke hjem til jul, så hvis I skulle få lyst til at besøge mig, er I mere end velkommen til at komme!
Billedet over sengen købte jeg i New York og er et print af skylinen.

20131127-152422.jpg20131127-152428.jpg20131127-152434.jpg20131127-152442.jpg20131127-152449.jpg

 

2 comments

  1. Dejligt at du har fået forlænget dit ophold. Kan se, at du har fået flyttet sengen. Var det for koldt på den anden måde?
    Er dine planer stadig New York, Maine og Ohio?

    1. Ja, bortset fra at Ohio nok bliver på et andet tidspunkt, da Selena sagde hun havde travlt deromkring.
      Jeg har faktisk fået godkendelsen i midten af november, men de havde ikke sendt en email til mig, hvilket jeg troede de ville gøre. Så selve behandlingen er gået forholdsvis hurtigt!

Skriv et svar

