Rundtur i Toronto: Aquarium + Christmas Market

Så er det 1. december i morgen! Er I ved at være i julehumør?

I går eftermiddags mødtes jeg med min mentor Mariam for at tage til Toronto. Vi var i det nye Aquarium, spiste mad med Veggieliciousjulemarket i Distillery District og så mødte jeg hendes forældre.

Det er altid superhyggeligt at mødes med min mentor. Hun er rigtig sød, åben og så kender hun København, eftersom hun var der på udveksling sidste forår/sommer, hvilket er lidt rart, fordi hun kender til mange af de ting, som jeg godt kan savne lidt fx pålægschokolade hehe.

Vi så en masse flotte fisk, hajer, en gigantisk hummer, blæksprutter, vandmænd og andre dyr fra havet.

Aquarium

Aquarium_2

I Distillery distrikt fik jeg en sindsygt lækker varm chokolade med krydderier og hasselnød, vi fik varme æbler med custard sauce og gratis varm æblecider. Lidt senere blev vi hentet af Mariams far, som havde været til en Raptors basketballkamp. Det var egentlig meningen, at jeg bare skulle være taget hjem til Hamilton, men det glemte Mariam, så det endte med at jeg sov hos hendes forældre. Det var rigtig hyggeligt! Jeg fik mødt Mariams forældre, vi snakkede lidt, drak te og bagefter så vi tegnefilmen Ratatouille og næste morgen spiste vi morgenmad før jeg blev kørt til stationen. De bor i et gigantisk hus i det nordlige Toronto.  Alle tre “børn” har stadig deres værelse til trods for at de er flyttet hjemmefra og en af dem har endda været gift i tre år. Jeg har skrevet det tidligere, men det er altså virkelig rart at opleve et rigtigt hjem. Et student house er bare ikke det samme!

I aften skal jeg til ISS (international student services) Winter Wonderland formal. Så det er på med den pæne kjole og danseskoene.

One comment

Skriv et svar

