New York: Mad mad mad

Det kommer vist ikke som nogen overraskelse at jeg er vild med mad. Heldigvis har Yaltah det på samme måde, så vi fik spist en masse lækkert mad. Så hvis nu nogle af jer skulle komme på de kanter, så er her en lille liste af steder, som kan anbefales.

Spunto minder meget om ægte italienske pizzaer med deres tynde bund. Menukortet består af pizzaer med utraditionelt fyld fx var der sød italiensk pølse, karamelliserede løg og basilikum på min pizza ellers kan man bare designe sin egen. Det gjorde jeg dagen efter til frokost, hvor jeg fik aubergine og gedeost på. Derudover kan man få salater og lækre vine.
Pizza spunto

Efter vi var inde at se musicalen Cinderella (fantastisk scenografi og effekter. Vi købte billetter billigt gennem TKTS på Times Square, hvor der heldigvis ingen kø var) var vi på The View (en roterende restaurant på toppen af the Mariott Hotel ved Times Square) for at få cocktails, hvilket egentligt var et kompromis i stedet for at tage op i Empire State Building eller på The Top of the Rock (Rockefeller Center). Cocktails’ne var rigtig gode. Dog, havde vi ikke indset at man betaler for at sætte sig og nyde udsigten, så for fire cocktails røg regningen op på omkring 90 dollars! 

DSC_0139

Bagefter skulle vi have noget aftensmad/natmad. Vi købte spyd med barbecue. Det var lige hvad vi havde brug for og bagefter stod turen på en lille togtur hjem til The Bronx

DSC_0142_2

Den sidste dag (søndag) var der en slags marked, Broadway Bites, hvor man kunne købe mad. Vi delte en pizza og jeg købte en hummersuppe og Yaltah en majskolbe. Jeg var ret oppe at køre over at der var nogle, der lavede æbleskiver, men i en mere salt version. Dem fik jeg desværre ikke prøvet.

NYC Broadway bites

2 comments

Skriv et svar

