En lille “sidegevinst” ved at være udvekslingsstuderende

Livet som udvekslingsstuderende indebærer en masse nye oplevelser og indtryk. Jeg er nysgerrig af natur og derfor har jeg selvfølgelig forsøgt at prøve en masse nyt – også mad og kage. Jeg har haft færre restriktioner over for mig selv end jeg havde hjemme i Danmark. Udvekslingsopholdet er jo kun en periode og jeg vil selfølgelig gerne have den fulde oplevelse, hvilket for mig blandt andet indebærer at smage på en masse lækkert mad og kage. Det har dog haft den lille “bivirkning” at jeg har taget nogle kg på. Det kan mange udvekslingsstuderende sikkert nikke genkendende til. Det skyldes især en masse lækkert mad, men alkoholindtaget har også en stor indvirkning. Mange sociale arrangementer er bygget op omkring alkohol, hvilket ikke ligefrem hjælper på at holde en slank figur.

Jeg har længe tænkt på at jeg skulle gøre noget ved det, men har egentlig ikke rigtig haft lyst til at ændre på noget, men nu skal det være. De ekstra kilo skal væk, så derfor skruer jeg op for træningen og den sunde mad. I aften skal jeg til zumba, hvilket runder min uge af med at have trænet fire gange, så jeg er glad og tilfreds.

Værre er det heller ikke. Jeg ser faktisk lidt frem til det her. Jeg kan godt lide at spise sundt og træning gør mig glad i låget, så jeg forventer heller ikke at det vil tage så lang tid. I torsdags var jeg faktisk til et hold, turbokick, som var vildt sjovt. Der var ikke så meget struktur over det, men instruktøren havde masser af energi og var ikke bange for at se lidt dum ud, hvilket medførte mange smil og grin.

IMG_1187 IMG_0026

Skriv et svar

