Cootes Paradise – et lille eventyrland

LOOK BELOW FOR ENGLISH

I går havde jeg en helt fantastisk dag sammen med Tiffany, Suni og Ahmed. Dagen forinden havde jeg min sidste eksamen og søndag stod egentlig på praktiske gøremål såsom at vaske tøj og pakke til min tur til Montreal, men de planer blev så udskudt til sen aften, da vi lidt spontant aftalte at tage til Cootes Paradise. Cootes Paradise er et naturområde bag ved universitetet. Et helt fantastisk sted med et meget kuperet terræn og et stisystem, hvor man kan vandre. Tiffany skulle afprøve et andet objektiv til sit kamera, hvilket var grunden til at vi tog afsted. Den linse kan godt nok tage nogle helt fantastiske billeder! Vi hyggede os rigtig meget og udforskede området godt og grundigt. Mig og Tiffany blev også lidt vemodige ved tanken om at netop, som vejret bliver godt og Hamilton begynder at vise sig fra sin bedre side, skal vi til at hjem. Suni og Ahmed har endnu et år tilbage, da de er internationale studerende og derfor tager en helt kandidat herovre.

Bagefter tog vi hjem til dem (de bor alle i det samme hus) og bestilte pizzaer. Vi var alle ret sultne til sidst, da vi ikke havde spist noget frokost og først var hjemme ved 18-tiden. Mens vi ventede på maden skypede vi med Yaltah, som jeg var i New York med i oktober. Hun er bare dejlig!

Det er sandsynligvis sidste gang at jeg ser Tiffany i Canada, da hun også snart tager ud og rejser. Hun kommer dog fra Frankrig, så mon ikke jeg får hende at se igen – muligvis på de franske alper!

Lige nu sidder jeg i en bus på vej mod Montreal. Jeg ankommer kl.17:20, hvorefter jeg skynder mig hjem til min couch surfing vært Cathrine, som mig og Verena overnattede hos et par dage i November. Når jeg har smidt mine ting tager vi så videre til en arbejds-farvel-fest.

ENGLISH

I had an absolutely wonderful day yesterday! I was actually a bit bored, but then ended up going to Cootes Paradise very spontaneously with Tiffany, Sunil and Ahmed. Tiffany wanted to try out a new lense and so we went to explore Cootes Paradise. I think that both me and Tiffany felt that it’s too bad that we are leaving so soon – just as the weather is getting nicer and Hamilton starts to show its nice side.

Afterwards, we went to Sunil, Tiffany and Ahmed’s house and ordered pizza. The time was approaching 6 o’clock and since we hadn’t eaten lunch, we were all starving. While we were waiting for the pizza, we started skyping with Yaltah.

This was probably the last time that I saw Tiffany in Canada, since whe will also start travelling soon. Though, she is from France, meaning we’ll probably see each other soon again. I wouldn’t be surprised if it happens to be on the French Alpes.

Right now, I’m sitting in a bus headed towards Montreal. I’ll arrive at 5:20 pm and then I’ll go to my couch surfing host Cathrine whom Verena and I stayed with in November. She has invited me to a work goodbye party, so we’ll be out the door as soon as I have dropped my stuff off at her place.

_MG_7861 _MG_7863 _MG_7883 _MG_7889 _MG_7917 _MG_7920 _MG_7930 _MG_7939 _MG_7942

Sunil, Tiffany, Ahmed og mig_MG_7969 _MG_7970 _MG_7976 _MG_8006 _MG_8012

Photo credit: Tiffany

Objectiv: 50mm f/1.8

3 comments

Skriv et svar

