Rainy Montreal

LOOK BELOW FOR ENGLISH

Montreal er skøn! I går drak jeg rødvin og spiste påskeharer hjemme hos en af Cathrines kolleger. Vi var en syv stykker og det var bare så hyggeligt. Couchsurfing er altså bare et fantastisk koncept. Det er vildt fedt at møde den lokale kultur. Jeg forstår godt nok ikke så meget af deres fransk, men de var rigtig gode til at tale engelsk for min skyld.

Det har regnet vildt meget idag, men det gjorde mig faktisk intet. Nogle gange synes jeg at regn kan være noget så hyggeligt.! Jeg gik under min paraply det meste af dagen og sang “Champs Elysees“, som jeg fik på hovedet efter vores tur i Cootes Paradise den anden dag. Derudover var jeg også inde i et galleri, hvor jeg hørte denne sang. Så god jo! Sangen passede perfekt til at være i galleriet og falde lidt i trance, mens jeg gik rundt og kiggede på billederne.

Til aftensmad købte jeg noget pate (dejligt med “leverpostej”), gedeost, tomater og noget ciabattabrød – mums!

ENGLISH

Montreal is wonderful! It’s so good to be back again. I arrived yesterday afternoon and went to a work goodbye party with Cathrine. I spent the night chatting, drinking red wine and eating easter bunnies. They’re so good at speaking English just for my sake. I don’t understand their french anyways, so I was happy.

Couch surfing is such a good concept. I love how it allows you to connect with the locals. It makes the difference between travelling and being on vacation. I’d say that travelling is experiencing and learning about culture, while being on vacation is more a matter of relaxing and taking time off.

It has rained a lot today, but I didn’t really mind. Some times I enjoy the rain a lot. I spent most of the day under my umbrella while sing “Champs Elysees“. Sunil played it while we were in Cootes Paradise and today it was stuck on my mind.

Cathrines kat Coco. Den er simpelthen den sødeste kat! // Cathrine’s cat Coco – the cutest cat I know!

DSC_0014Eftermiddags citrus rooibos teIMG_1412

 

2 comments

Skriv et svar

