Calgary

 

LOOK BELOW FOR ENGLISH

Så er jeg taget videre igen fra Toronto. I går eftermiddags tog jeg et fly fra Toronto ud vestpå til Calgary i Alberta. Flyet var en anelse forsinket, men flyturen var udemærket uden problemer. Jeg blev hentet i lufthavnen af min couch surfingvært Colin, hvorefter vi tog hjem til ham og hentede to andre couchsurfere Montoya og Stori, som rejser fra Florida til Skaqway, Alaska på 14 dage, hvor hun skal arbejde med noget sæsonarbejde. Hun er ikke helt sikker på hvad hun skal gøre nu, men sidste år skar hun laks op, hvilket betød gratis laksefileter! De har mødt hinanden på øen Sct. Thomas, hvor de arbejdede. Søg evt. på #Kodiacthelion på Instagram, hvis I er interesseret i deres roadtrip.

Derefter tog vi hen til en Kentucky Derby fest. Utrolig hyggeligt. De var lige flyttet ind i onsdags, men det var en meget pæn lejlighed. Jeg smagte en mint julep og så bestilte vi pizzaer. Faktisk nogle af de bedste (nordamerikanske) pizzaer jeg har smagt herovre, men brødet var også anderledes – ikke tynd, men stadig lækker, lidt ala ciabattabrød.

Jeg har endnu ingen planer for de næste par dage, så nu skal jeg til at finde ud af hvad byen har at byde på. Mig og Nina (østrigsk udvekslingsstuderende) tager nok til Banff d. 6. maj.

IMG_1462

ENGLISH

I left Toronto yesterday. The flight was all right, but a little delayed. I’m couch surfing with a guy called Colin that Nina found yesterday, since the guy I had found cancelled. Apparently he had to go out of town for business.

Colin picked me up in the airport and took me and two other couch surfers to a Kentucky Derby party at his friends house. The two other couch surfers, Montoya and Story, are doing a 14-day road trip from Florida to Alaska, where Stori will be doing some seasonal work, cutting salmons.

I have no plans for the next couple of days in Calgary, so that’s what I’m going to figure out now. I think me and Nina are heading to Banff on the 6th of May.

4 comments

  1. Sikken en service at blive hentet i lufthavnen. Melder du dig selv som couch surfing vært, når du kommer hjem? Hvad er en Kentucky Derby fest?

    1. Ja, det var ret lækkert! I går i Kentucky car der et derby, du ved et hestevæddeløb og det er så åbenbart en tradition i Calgary at se det og drikke en masse bajere 😉 Det var egentlig stille og roligt, vi var vel en 10 stykker, men som skrevet ovenfor rigtig hyggeligt. Montoya og Stori er nogle spasmagere haha

Skriv et svar

